Systemy napinania oraz tłumienia drgań ROSTA
Podstawa ROSTA
Jest elementem wspornikowym silnika ze zintegrowanym elementem zapewniającym automatyczną kompresję wydłużenia pasków oraz absorpcję uderzeń podczas rozruchu.
Element elastyczny ze specjalistyczną wkładką gumową tłumi również wszelkie wibracje. Specjalnie skonstruowany napinacz zapewnia łatwe napinanie przy użyciu niewielkiej siły.
Podstawa jest całkowicie bezobsługowa podczas eksploatacji.
Ciągła kompensacja wydłużenia pasków zapobiega ich położeniu i ślizganiu sie po kole. Poślizg powoduje grzanie i przedwczesne zniszczenie pasków.
Cierne przekładnie pasowe są często używane do napędzania dużych mas bezwładnościowych np. Ciężkich kół zamachowych w prasach, wytłaczarkach, kruszarkach, piłach oraz pompach. W takich układach moment startowy jest bardzo duży co powoduje znaczne przeciążenia i grozi zerwaniem paków. Dzięki określonej elastyczności podczas rozruchu dużych mas bezwładnościowych, podstawa ROSTA umożliwia krótkotrwały poślizg pasków dzięki czemu zapobiega przeciążeniom. Po kilku obrotach podstawa ROSTA wprowadza układ w stan ustalony bez poślizgu.
Elastyczna podstawa silnikowa ROSTA zapewnia ciągłą korektę naprężenia pasków kompensując ich poślizg a tym samym oszczędza do 15 % energii napędu!